Wnioski o pożyczkę można składać od dnia 6 września  2021 r. Nabór wniosków ma charakter otwarty i ciągły.

Celem Funduszu pożyczkowego jest udzielenie wsparcia na likwidację barier architektonicznych co ma skutkować zapewnianiem dostępności budynków dla osób niepełnosprawnych,  rodziców z dziećmi i osób starszych.

Finansowaniu podlegają projekty mające na celu dostosowanie budynków mieszkalnictwa wielorodzinnego, budynków zamieszkania zbiorowego oraz budynków użyteczności publicznej do potrzeb osób mających trwałe lub czasowe ograniczenia w mobilności, poprzez instalację wind (dźwigów osobowych) oraz innych udogodnień wskazanych jako optymalny zakres działań.

Kwota przeznaczona na wypłaty pożyczek w ramach naboru to 15  mln zł.

Beneficjenci Funduszu:

  • spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe, towarzystwa budownictwa społecznego,
  • podmioty tworzące system szkolnictwa wyższego i nauki oraz instytucje kultury,
  • jednostki samorządu terytorialnego ich związki i stowarzyszenia, jednostki organizacyjne JST posiadające osobowość prawną,
  • podmioty w ramach administracji rządowej,
  • spółki komunalne oraz inne podmioty zależne od JST,
  • inne niewymienione powyżej jednostki sektora finansów publicznych posiadające osobowość prawną,
  • osoby fizyczne posiadające Budynki mieszkalnictwa wielorodzinnego.

z  województw:  mazowieckiego, podlaskiego, lubelskiego oraz warmińsko-mazurskiego.

 

Parametry:

  • maksymalna wartość pożyczki – 2 mln zł,
  • oprocentowanie od 0,15%,
  • karencja w spłacie kapitału na okres nie dłuższy niż 6 miesięcy od zakończenia realizacji przedsięwzięcia. Okres karencji wliczany jest do okresu kredytowania,
  • okres spłaty pożyczki liczony od daty uruchomienia pożyczki do dnia ostatecznej spłaty nie może przekroczyć 20 lat,
  • zabezpieczenie: weksel własny in blanco i inne ustalone,
  • możliwość uzyskania częściowego umorzenia kapitału pożyczki – maksymalnie do 40%,
  • finansowanie może być połączone z dotacją ze środków PFRON,
  • brak dodatkowych opłat i prowizji.

Warunki udzielania pożyczki:

  • zakres działań przewidzianych w ramach projektu powinien być zgodny z dokumentem: standardy dostępności dla polityki spójności 2014-2020,
  • na wydatki związane z wymianą lub modernizacją dźwigów osobowych na warunkach określonych w Zasadach Naboru może zostać przeznaczone do 40 % środków Wkładu Funduszu Dostępności,
  • wartość środków zaangażowanych w umowy pożyczki w odniesieniu do inwestycji dotyczących budynków użyteczności publicznej oraz budynków zamieszkania zbiorowego, o których mowa w Zasadach Naboru, nie może przekroczyć poziomu 30 % środków faktycznie przekazanych pośrednikowi finansowemu,
  • warunkiem ubiegania się o pożyczkę jest złożenie prawidłowo wypełnionego i kompletnego wniosku wraz z pozostałą dokumentacją wymaganą w zależności od formy prawnej wnioskodawcy,
  • warunkiem poprzedzającym realizację przedsięwzięcia i udzielenia wsparcia pożyczkobiorcy jest przeprowadzenie audytu dostępności. Audyt dostępności powinien zostać przeprowadzony przez wnioskodawcę zgodnie z informacją zawartą we wniosku.

Dopuszczalne formy składania wniosku:

  • kurier/Poczta Polska – na adres:  Tarnowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Szujskiego 66, 33-100 Tarnów z dopiskiem „Fundusz Dostępności”,
  • droga elektroniczna – w formie skanów podpisanych dokumentów na adres email pozyczki@tarr.tarnow.pl,
  • drogą elektroniczną za pośrednictwem systemu do składania wniosków online, dostępnego pod adresem https://fundusze.tarnow.pl
  • osobiście w siedzibie Tarnowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Tarnowie przy ul. Szujskiego 66  w  Tarnowie – pok. 103 w godz. od 8:00  do 15:30.

Załączniki do pobrania:

Oświadczenie Pożyczkobiorcy
Wytyczne dot. opisu faktur
Szczegółowe zestawienie rozliczenia

 

Regulamin Funduszu Dostępności

Załącznik nr 1 do Regulaminu – Zasady Naboru (Wyciąg)

Załącznik nr 2 do Regulaminu – Standardy dostępności

Załącznik nr 3 do Regulaminu – Deklaracja bezstronności

 

Wzór Umowy Pożyczki

Załącznik nr 1 do Umowy – Harmonogram realizacji inwestycji

Załącznik nr 2 do Umowy – Harmonogram wykorzystania środków

Załącznik nr 4 do umowy – Obowiązek informacyjny

 

UWAGA ! zmiana wzoru audytu dostępności.

Wniosek

Załączniki do Wniosku v2 (spakowane w formacie zip)

Audyt dostępności (spakowane w formacie zip)

Przydatne informacje:

Dla wszystkich, którzy są zainteresowani modernizacją, bądź inwestycją w windę w budynku wielomieszkaniowym lub w budynku użyteczności publicznej udostępniono Poradnik „JAK ZBUDOWAĆ WINDĘ”

Zadaniem poradnika jest pokazanie przykładowych rozwiązań w różnych typach budynków, które mają pomóc w podjęciu decyzji o inwestycji.

Poradnik dostępny na stronie BGK – https://www.bgk.pl/programy-i-fundusze/fundusze/fundusz-dostepnosci/