Wnioski o pożyczkę można składać od dnia 6 września 2021 r. Nabór wniosków ma charakter otwarty i ciągły.
Celem Funduszu pożyczkowego jest udzielenie wsparcia na likwidację barier architektonicznych co ma skutkować zapewnianiem dostępności budynków dla osób niepełnosprawnych, rodziców z dziećmi i osób starszych.
Finansowaniu podlegają projekty mające na celu dostosowanie budynków mieszkalnictwa wielorodzinnego, budynków zamieszkania zbiorowego oraz budynków użyteczności publicznej do potrzeb osób mających trwałe lub czasowe ograniczenia w mobilności, poprzez instalację wind (dźwigów osobowych) oraz innych udogodnień wskazanych jako optymalny zakres działań.
Kwota przeznaczona na wypłaty pożyczek w ramach naboru to 15 mln zł.
Beneficjenci Funduszu:
- spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe, towarzystwa budownictwa społecznego,
- podmioty tworzące system szkolnictwa wyższego i nauki oraz instytucje kultury,
- jednostki samorządu terytorialnego ich związki i stowarzyszenia, jednostki organizacyjne JST posiadające osobowość prawną,
- podmioty w ramach administracji rządowej,
- spółki komunalne oraz inne podmioty zależne od JST,
- inne niewymienione powyżej jednostki sektora finansów publicznych posiadające osobowość prawną,
- osoby fizyczne posiadające Budynki mieszkalnictwa wielorodzinnego.
z województw: mazowieckiego, podlaskiego, lubelskiego oraz warmińsko-mazurskiego.
Parametry:
- maksymalna wartość pożyczki – 2 mln zł,
- oprocentowanie od 0,15%,
- karencja w spłacie kapitału na okres nie dłuższy niż 6 miesięcy od zakończenia realizacji przedsięwzięcia. Okres karencji wliczany jest do okresu kredytowania,
- okres spłaty pożyczki liczony od daty uruchomienia pożyczki do dnia ostatecznej spłaty nie może przekroczyć 20 lat,
- zabezpieczenie: weksel własny in blanco i inne ustalone,
- możliwość uzyskania częściowego umorzenia kapitału pożyczki – maksymalnie do 40%,
- finansowanie może być połączone z dotacją ze środków PFRON,
- brak dodatkowych opłat i prowizji.
Warunki udzielania pożyczki:
- zakres działań przewidzianych w ramach projektu powinien być zgodny z dokumentem: standardy dostępności dla polityki spójności 2014-2020,
- na wydatki związane z wymianą lub modernizacją dźwigów osobowych na warunkach określonych w Zasadach Naboru może zostać przeznaczone do 40 % środków Wkładu Funduszu Dostępności,
- wartość środków zaangażowanych w umowy pożyczki w odniesieniu do inwestycji dotyczących budynków użyteczności publicznej oraz budynków zamieszkania zbiorowego, o których mowa w Zasadach Naboru, nie może przekroczyć poziomu 30 % środków faktycznie przekazanych pośrednikowi finansowemu,
- warunkiem ubiegania się o pożyczkę jest złożenie prawidłowo wypełnionego i kompletnego wniosku wraz z pozostałą dokumentacją wymaganą w zależności od formy prawnej wnioskodawcy,
- warunkiem poprzedzającym realizację przedsięwzięcia i udzielenia wsparcia pożyczkobiorcy jest przeprowadzenie audytu dostępności. Audyt dostępności powinien zostać przeprowadzony przez wnioskodawcę zgodnie z informacją zawartą we wniosku.
Dopuszczalne formy składania wniosku:
- kurier/Poczta Polska – na adres: Tarnowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Szujskiego 66, 33-100 Tarnów z dopiskiem „Fundusz Dostępności”,
- droga elektroniczna – w formie skanów podpisanych dokumentów na adres email pozyczki@tarr.tarnow.pl,
- drogą elektroniczną za pośrednictwem systemu do składania wniosków online, dostępnego pod adresem https://fundusze.tarnow.pl
- osobiście w siedzibie Tarnowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Tarnowie przy ul. Szujskiego 66 w Tarnowie – pok. 103 w godz. od 8:00 do 15:30.
Załączniki do pobrania:
Oświadczenie Pożyczkobiorcy
Wytyczne dot. opisu faktur
Szczegółowe zestawienie rozliczenia
Regulamin Funduszu Dostępności
Załącznik nr 1 do Regulaminu – Zasady Naboru (Wyciąg)
Załącznik nr 2 do Regulaminu – Standardy dostępności
Załącznik nr 3 do Regulaminu – Deklaracja bezstronności
Załącznik nr 1 do Umowy – Harmonogram realizacji inwestycji
Załącznik nr 2 do Umowy – Harmonogram wykorzystania środków
Załącznik nr 4 do umowy – Obowiązek informacyjny
UWAGA ! zmiana wzoru audytu dostępności.
Załączniki do Wniosku v2 (spakowane w formacie zip)
Audyt dostępności (spakowane w formacie zip)
Przydatne informacje:
Dla wszystkich, którzy są zainteresowani modernizacją, bądź inwestycją w windę w budynku wielomieszkaniowym lub w budynku użyteczności publicznej udostępniono Poradnik „JAK ZBUDOWAĆ WINDĘ”
Zadaniem poradnika jest pokazanie przykładowych rozwiązań w różnych typach budynków, które mają pomóc w podjęciu decyzji o inwestycji.
Poradnik dostępny na stronie BGK – https://www.bgk.pl/programy-i-fundusze/fundusze/fundusz-dostepnosci/